Pierogi z cukinią.

Dziś na obiad pierogi z cukinią.
Córka mówiła, że pyszne 😊 mi również smakowały, dodałam do farszu listki świeżej bazylii i to był strzał w dziesiątkę 👌polecam
Składniki na ciasto:
Szklanka ma 250 ml pojemności!
2 szklanki mąki pszennej 
Szczypta soli
1 łyżka oleju
200 ml gorącej wody
Z powyższych składników zagnieść ciasto i zostawić w misce pod przykryciem (ja nakrywamy talerzem) i odstawiam na 30 minut.
Farsz:
Cukinia u mnie ważyła 700g -usunelam gniazda nasienne.
8 pieczarek (tylko tyle miałam)
1 cebula pokrojona w kostkę
1 żółta papryka pokrojona w kostkę
2 ząbki czosnku przecisniete przez praskę
1 łyżeczka domowej vegety
1 łyżeczka pomidorów z ziołami
Kilka listków świeżej bazylii
Sól i pieprz do smaku.
250 g twarogu półtłustego
Ja cukinię posiekalam na drobno w urządzeniu typu thermomix 8s/obr5 można zetrzeć na tarce o dużych oczkach.
Cukinię posolić i odstawić na chwilę aby puściła sok. 
Pieczarki pokroić małą kostkę lub zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Paprykę pokroić w małą kostkę.Na patelni rozgrzać 1 łyżkę oleju i podsmażyć cebulę, paprykę, pieczarki, czosnek. Na samym końcu dodać odciśniętą cukinię dodać domową vegetę i chwilkę jeszcze odparować cukinię.
Warzywa przełożyć do miseczki, dodać twaróg, porwane listki bazylii, przyprawę pomidory z ziołami i doprawić do smaku solą i pieprzem. Dokładnie wymieszać.
Ciasto cienko rozwałkować, wykrawać koła szklanką, napełniać farszem-sklejać pierogi. Gotować w osolonej wodzie do wypłynięcia.
Podawać z cebulką podsmażoną na maśle. 
Smacznego 🙂

Komentarze

  1. O wow, tego jeszcze nie widziałam. Cukinia to jest u mnie stały gość jako dodatek do pierogów z tacki w biedronce (może to nie są białe trufle ale i tak je kocham) i robi za surówkę, ale w pierogach też to musi być ciekawe... Tylko czy cukinia nie straci smaku jeśli ugotujemy pierogi dłużej? Poleciłabym przepis mamie, a ona wie że lubię z grubym ciastem które wymaga troche dłuższego obrabiania ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy myślę, że nadal farsz będzie pyszny i cukinia nie straci na smaku.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeśli napiszesz kilka słów... :)