Klejące ciasto z pomarańczami

Klejące ciasto pomarańczowe
Bardzo szybko się robi, idealne na taką mroźną pogodę 😊
U mnie aktualnie-11C 
Dajcie znać jak zrobicie.
Składniki, koniecznie w temperaturze pokojowej na formę o śr 24cm
100 g drobnego cukru
185g gęstego jogurtu naturalnego (miałam ten kremowy z biedry)
110g roztopionego, przestudzonego masła
3 duże jajka
230g mąki pszennej
¾ płaskiej łyżeczki sody oczyszczonej
Syrop:
150 g cukru
100 ml wody
2 pomarańcze

Owoce dokładnie myjemy i sparzamy skórkę wrzątkiem Z jednej pomarańczy ścieramy skórkę, pozostałe kroimy w plastry o grubości ok 3mm. 

I tu uwaga ci co nie lubią goryczki skórki lepiej niech obiorą owoce.

W garnku podgrzewamy wodę z cukrem tak długo aż całkowicie się rozpuści. Zmniejszamy płomień palnika do minimum i wykładamy na przygotowaną wodę plastry pomarańczy. Obracamy je co jakiś czas, by wydobyć jak najwięcej aromatu. Gotujemy ok 15 minut, tak by skórki całkowicie zmiękły.
Przygotowanymi pomarańczami wykładamy spód tortownicy, uprzednio wyłożony papierem do pieczenia.
Składniki mokre na ciasto- jajka, jogurt oraz chłodne masło roztopione - mieszamy wraz ze skórką pomarańczową i cukrem do jego rozpuszczenia, a następnie łączymy ze składnikami suchymi- mąką i sodą oczyszczoną- tylko do całkowitego połączenia składników.
Wylewamy na przygotowane pomarańcze, wyrównujemy. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 160⁰C na ok 40-45 minut (do suchego patyczka). Z przestudzonego ścinamy wierzch jeśli zbytnio się zaokrąglił, nakłuwamy ciasto wykałaczką i polewamy syropem powstałym w trakcie gotowania pomarańczy, pozostawiając 3 łyżki do dekoracji. 
Po ok godzinie odwracamy ciasto i nabłyszczamy owoce resztą syropu.
U mnie to był ekspres 😂 córka stała obok i już się nie mogła doczekać, więc przekładałam jeszcze gorące ciasto 🍰.
Przepis znaleziony na portalu przyślij przepis, zamiast kefiru użyłam jogurtu i zmniejszyłam ilość cukru.
#odwracaneciasto #klejąceciastozpomarańczami #ciasto #dokawy #cośsłodkiego

Komentarze

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeśli napiszesz kilka słów... :)