Brązowy ryż z dynią,żurawiną i czerwoną fasolą.

Ostatnio przez moje menu przewija się często fasola i sos pomidorowy, mam nadzieję, że mi to przejdzie.
Miałam ochotę na coś lekkiego i bezmięsnego, zobaczcie co mi wyszło;)



Składniki:

  • 2 łyżki oleju rzepakowego,
  • 2 cebule obrane i pokrojone w piórka,
  • 300 g brązowego ryżu,
  • 400 g czerwonej fasoli z puszki,
  • 4 łyżki suszonej żurawiny,
  • 1 dynia-obrana i pokrojona w kostkę (ja użyłam mrożonej),
  • pęczek szczypiorku-posiekany,
  • 2 łyżeczki pure pomidorowego,
  • woda,
Rozgrzej olej na patelni, wrzuć cebulę smaż chwilę a następnie wsyp suchy  ryż -smaż chwilę.


Dodaj żurawinę, pokrojoną dynię i zalej wszystko około 750 ml gorącej wody, dopraw solą.

Doprowadź do wrzenia i gotuj do miękkości ryżu.
Gdy ryż już będzie al-dente dodaj fasolę i pure pomidorowe. Wymieszaj, dopraw do smaku solą i pieprzem,
posyp szczypiorkiem.
Smacznego;)


Komentarze

  1. bardzo fajny pomysł, podoba mi się to danie, wykorzystam przepis:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeśli napiszesz kilka słów... :)