Gulasz z wołowiną.

Chciałam się z Wami podzielić przepisem na gulasz z mięsa wołowego, który wyszedł bardzo aromatyczny dzięki dodanym świeżym ziołom i ciekawej posypce z natki pietruszki i cytryny. Polecam spróbować, czas gotowania w szybkowarze skróciłabym następnym razem z 40 minut do maksymalnie 25 minut (niżej napisałam dlaczego). Zapraszam :)  

 Składniki:
700 g wołowiny (u mnie rostbratel),
2 łyżki mąki,
3 ząbki czosnku,
włoskie świeże zioła: rozmaryn, oregano, tymianek,
6 łyżek oleju rzepakowego,
2 cebule (posiekane),
koncentrat pomidorowy (70 g),
pomidory w puszce (400g ) w sezonie można użyć świeżych,
250 ml wody,
1 cytryna (sparzona),
1/2 pęczka natki pietruszki,

Mięso opłucz, osusz papierowym ręcznikiem, następnie pokrój w dużą kostkę i wymieszaj dokładnie z mąką. W garnku rozgrzej połowę oleju i usmaż mięso.
Mięso wyjmij na talerz, do garnka dolej resztę oleju i podsmaż cebulę oraz czosnek.
Pęczek świeżych ziół owiń nitką wokół od początku do końca, zawiąż na guzek.
Do garnka dodaj mięso, pęczek ziół oraz pomidory z puszki i wodę.

Gotuj do miękkości około 2 godzin lub w szybkowarze na 2 poziomie przez 20-30 min.*
Dopraw do smaku solą i pieprzem.
Skórkę z połowy cytryny zetrzyj na tarce o drobnych oczkach, natkę posiekaj i wymieszaj z cytryną.
Gulasz podaj np. z ziemniakami i posyp natką z cytryną.
Smacznego :)
*ja gotowałam w szybkowarze 40 minut i to było za długo, ponieważ mięso się trochę rozpadło :( ale i tak gulasz był smaczny.
źródło: zainspirował mnie przepis z tv

Komentarze

  1. Na zdjęciu wygląda tak sobie, ale gulasz był smaczny, postaram się aby moje zdjęcia wyglądały coraz lepiej :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeśli napiszesz kilka słów... :)