Zakwas na barszcz...mam i ja :)

Do tej pory kupowałam zakwas na barszcz, nie wiedziałam, że przygotowanie go jest takie proste:)
Przepis znalazłam tu, i podaję go bez większych zmian.
Właśnie przygotowałam zakwas i odstawiłam w ciepłe miejsce.

Składniki:
1 kg czerwonych buraków,
3 duże ząbki czosnku (polskiego),
3 liście laurowe,
1 łyżka soli,
1 łyżeczka cukru,
1,5 l przegotowanej wody,
Buraczki obierz ze skórki i pokrój dowolnie,ja pokroiłam w słupki.
Obierz czosnek i przekrój każdy ząbek na pół.
Wodę zagotuj z cukrem i solą i ostaw do wystygnięcia.
Buraki, czosnek i liście laurowe wrzuć do dużego słoika i zalej wystudzoną zalewą.
Potrząsaj słoikiem, aby składniki się wymieszały i przykryj np. papierem do pieczenia z dziurkami, lub lnianą ściereczką. Postaw w ciepłym miejscu na minimum tydzień.
Po kilku dniach na powierzchni powinna pojawić się biała piana, którą następnie zbierz łyżką.
Gotowy zakwas przelej do szczelnych, szklanych butelek i przechowuj w lodówce nawet do kilku miesięcy.
Myślę, że mój użyję w Wigilię.

Komentarze