Placki ziemniaczane z kalafiorem.

Placki z kalafiorem są lżejsze i delikatniejsze od "czystych" placuszków ziemniaczanych :)
Proponuję podać je z sosem czosnkowym.

Składniki:
pół kalafiora,
cebula,
10 większych ziemniaków,
2 jajka,
3 łyżki mąki,
sól, pieprz do smaku,
olej rzepakowy do smażenia,
Ziemniaki obierz, następnie zetrzyj na tarce o drobnych oczkach, kalafiora i cebulę również zetrzyj (ja użyłam przystawki do tarcia dołączonej do maszynki do mielenia mięsa) możesz również rozdrobnić go blenderem.
Ziemniaki i kalafior odcedź z nadmiaru "wody", ja odcedzam na sitku, a ostałą wodę zlewam-używam jedynie skrobi, która się osadza na dnie.
Dodaj do masy ziemniaczano-kalafiorowej jajka, mąkę i dopraw do smaku solą i pieprzem.
Smaż na rozgrzanym oleju na złotobrązowy kolor. Odsącz z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym, podaj z sosem czosnkowym.
Smacznego :)

Komentarze

  1. smakowicie to wygląda :)
    fajny pomysł, z kalafiorem nigdy nie robiłam, a że lubię go bardzo na pewno spróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeśli napiszesz kilka słów... :)