Mój sposób na domowe mascarpone.

Jakiś czas temu zakupiłam śmietanę Crème fraîche z zamiarem przygotowania z niego deseru...na zamiarach stanęło z różnych przyczyn. Nie chciałam, aby śmietana się zmarnowała, postanowiłam zrobić z niej serek, a nóż widelec się uda.
Naczytałam się na innych blogach o podgrzewaniu śmietany z sokiem z cytryny, niby nic trudnego...ale ja nie byłabym sobą, gdybym czegoś nie przerobiła. Zapraszam na moje wykonanie serka mascarpone :)
mascarpone wg ao12


Składniki:
  • 2 śmietany 30% (użyłam Crème fraîche razem 400 g),
 Przełożyłam śmietanę na sitko- tak jak na zdjęciu wyżej, nakryłam folią spożywczą i odstawiłam na całą noc w temperaturze pokojowej.
Rano miałam serek gotowy do użycia, delikatnie kremowy, przypominający w smaku "sklepowe" mascarpone. Z 400 g śmietany uzyskałam 287 g serka :)
Może jeszcze dziś dodam przepis z użyciem domowego serka :)

Komentarze