Domowe masło orzechowe

Uwielbiasz masło orzechowe więc do dzieła, zrób je sama 😊  
Domowe masło orzechowe jest zdrowsze i pyszniejsze od tego kupowanego. 
Sprawdzi się jako smarowidło na chleb,  dodatek do ciast i ciasteczek.  Robiąc takie masło wiemy dokładnie co ono zawiera.
Orzechy ziemne są bardzo zdrowe- pełne wartościowych substancji odżywczych.
Masło nie wymaga dodawania  żadnych tłuszczy,  bo orzechy same w sobie są tłuste  i po odpowiednio długim miksowaniu zamieniają się w gładką masę.
Kupiłam fistaszki w  łupince,  obrałam i z takich orzeszków  przyrządziłam masło orzechowe.
Czym miksować orzechy?  Na pewno najlepiej sprawdzi się  thermomix oraz malakser o dużej mocy.  Ja niestety posiadam tylko ręczny blender o mocy  700 W i robiłam masło orzechowe "na raty" aby go nie spalić. 


Składniki:
300 g orzechów ziemnych, 
Sól himalajska do smaku. 
Wykonanie:
Umieść orzechy w robocie i miksuj aż do momentu wytrącenia się oleju i powstania  gładkiej masy. I tu radzę  rozłożyć sobie miksowanie na kilka razy aby nie spalić blendera.
Pod koniec miksowania dodać sól do smaku. Proste, prawda?
Powodzenia i smacznego :-)

Komentarze