Ciasto z batonikami-szybko znika:)

Kiedyś zostałam wyróżniona w konkursie za przepis na to ciasto. Ma jedną wadę- szybko znika, tyle razy co upiekłam to ciasto, nie zdążyłam niestety go udekorować :(
Polecam może przyda się na Wielkanoc :)
Może kiedyś uda mi się udekorować to ciasto polewą ;)

Składniki na formę keksową:
6 jajek (tyle ile zaważą- tyle dodajemy pozostałych składników),
300 g cukru,
300 g masła lub margaryny,
300 g mąki,
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
16 małych batoników (typu mars),

Rozgrzej piekarnik do 180ºC. Keksówkę wyłóż papierem do pieczenia.
W misce utrzyj masło z cukrem na puszystą masę, następnie nie przerywając ucierania dodawaj po jednym jajku. Gdy utrzesz już wszystkie jajka, dodaj mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, wymieszaj na gładką masę.

Wylej  pierwsza warstwę ciasta na dno keksówki- wyłóż 8 batoników tworząc 2 rzędy aby nie dotykały brzegów keksówki.
Na batoniki wylej trochę ciasta i umieść tak jak poprzednio 2 rzędy batoników (8szt) wylej reszte ciasta i wyrównaj.
Piecz około 50-55 minut na złoty kolor.
Przed wyjęciem ciasta sprawdź, czy się upiekło.


Dodatkowo:
50g gorzkiej czekolady,
50 g białej czekolady.

Każdą czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej, udekoruj ciasto robiąc esy-floresy z czekolady.
Smacznego :)


Komentarze

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeśli napiszesz kilka słów... :)