Zostały Ci ziemniaki z wczorajszego obiadu? Zrób ziemniaczane naleśniki z pieczarkami:)

Często mi się zdarza ugotować za dużo ziemniaków na obiad...nie lubię wyrzucać jedzenia, więc kombinuję jak coś "wyczarować".
Przypomniałam sobie ostatnio jak Robert Makłowicz prezentował naleśniki ziemniaczane, znalazłam przepis na stronie TVP, jednak nie skorzystałam z niego i zrobiłam naleśniki po swojemu.
Naleśniki są delikatne, trzeba uważać przy przewracaniu, aby ich nie połamać. Naleśniki podałam z sosem koperkowym, okazał się zbyt "mdły", może zaproponujecie z jakim sosem można je podać?


Składniki na 8 naleśników:
350 g ugotowanych (rozgniecionych) ziemniaków,
5-6 łyżek mąki,
250 ml mleka,
2 jajka,
300 g pieczarek (ja użyłam brązowych, można również wykorzystać grzyby),
1 duża cebula,
garść startego żółtego sera,
sól, pieprz do smaku,
olej rzepakowy do smażenia,
Z  ziemniaków,szczypty soli, jajek, mąki i mleka przygotuj ciasto naleśnikowe, powinno mieć konsystencję gęstej śmietany. Smaż naleśniki na rozgrzanej patelni, na złotobrązowy kolor z obu stron*uważaj podczas przewracania, mogą się połamać.

Pieczarki oczyść, pokrój w półplasterki, cebulę obierz i pokrój w piórka, podsmaż na łyżce oleju, następnie dopraw do smaku solą i pieprzem, dodaj żółty ser, wymieszaj.
Na naleśniki nakładaj farsz, złóż na pół (aby naleśniki nie wystygły-przełóż je do naczynia do zapiekania i do momentu podania przechowuj w nagrzanym piekarniku).
Polej sosem.
Smacznego:) 

Komentarze

  1. może spróbujesz z sosem cebulowym, lub bardziej wyrazisty sos czosnkowy, pasowałby do pieczarek i naleśników,

    OdpowiedzUsuń
  2. Zastanawiam się nad sosem czosnkowym, myślę że byłby odpowiedni...dzięki za propozycje :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeśli napiszesz kilka słów... :)