Strudel z dorszem.

Danie idealne na rodzinną kolację,czy odświętny obiad z pewnością zaskoczy gości. Połączyłam rybę z warzywami, otuliłam je delikatnym ciastem filo i zapiekłam...wszystkim smakowało, a to przecież najważniejsze :)


Składniki:
  • 2 marchewki,
  • 1 pietruszka,
  • 1/2 selera,
  • 1 por,
  • 400 g filetu z dorsza,
  • ciasto filo,
  • sól, pieprz do smaku,
  • sok z cytryny,
  • 2 łyżki posiekanego koperku,
  • olej rzepakowy do smażenia,
  • masło do smarowania ciasta,
  • 1 rozkłócone jajko do posmarowania ciasta,
  • 3 zmielone orzechy włoskie do dekoracji,



Marchew, pietruszkę i seler obierz, następnie pokrój w kostkę. Por opłucz pod wodą, osusz i pokrój w talarki. Na patelni rozgrzej olej, wrzuć warzywa i smaż na małym ogniu około 7-9 minut.

Filety z dorsza opłucz, osusz papierowym ręcznikiem, następnie skrop sokiem z cytryny. Dopraw filety sola i pieprzem, pokrój w większą kostkę, wymieszaj z usmażonymi warzywami. Nadzienie dopraw jeszcze do smaku solą i pieprzem oraz posiekanym koperkiem.

Ciasto filo rozłóż delikatnie. Pierwszą warstwę ciasta posmaruj roztopionym masłem, nałóż na nią kolejną warstwę ciasta, tak samo postąp z kolejną warstwą (ja użyłam w sumie 3 warstw ciasta). Na ciasto nałóż nadzienie warzywno-rybne i zroluj, łączenie ciasta umieść na spodzie rolady.

Zrolowane ciasto posmaruj rozkłóconym jajkiem i posyp zmielonymi orzechami włoskimi. Wstaw do piekarnika nagrzanego do190ºC i piecz 20-25 minut.
Smacznego :)

Komentarze