Ziemniaczane kurteczki z miesem i dipem czosnkowym.

Ziemniaczane kurteczki, he he fajnie brzmi. Są grube, wiec skojarzenie samo mi się nasunęło. Chciałam, aby wyszły mi rożki, lecz moje zdolności w formowaniu i układaniu aby danie ładnie się prezentowało pozostawia jednak wiele do życzenia :( ale trzeba próbować swoich sił i nie poddawać się. Ciesze się, że przekąski wyszły smaczne i wszystkie zniknęły.
Jest to mój drugi przepis na konkurs "Twój sposób na imprezę".



Składniki na ziemniaczane kurteczki:
  • 6 ugotowanych ziemniaków,
  • 400 g mąki,
  • 3 łyżki masła,
  • 200 ml mleka,
  • 1 łyżeczka suszonych drożdży,


Ugotowane wcześniej ziemniaki, utłucz tłuczkiem do ziemniaków. W garnku podgrzej mleko razem z masłem.

Mąkę wymieszaj z drożdżami i szczyptą soli, następnie dodaj do niej ziemniaki i mleko z masłem. Zagnieć ciasto, jeżeli będzie się bardzo kleić do rak dodaj trochę mąki (wszystko zależy od ziemniaków).

Odstaw na 30 minut do wyrośnięcia.

Po tym czasie formuj średnie placuszki i smaż na oleju.
Formuj ruloniki, obwiązuj na dole szczypiorkiem. Nakładaj trochę usmażonego mięska i warzyw.


Mięsna wkładka:
  • 300 g mięsa od szynki,
  • 3 łyżeczki przyprawy do gyrosa,

Mięso pokrój w paseczki, zamarynuj przyprawą, odstaw na 30 minut, następnie smaż na oleju.

Wkładka warzywna:
  • ogórek,
  • kilka rzodkiewek,
Ogórka obierz, pokrój w kosteczkę, rzodkiewki umyj i też drobno pokrój.

Dip czosnkowy:
  • party dip czosnkowy,
  • 5 łyżek majonezu,
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego,
Zawartość opakowania wymieszaj z majonezem i jogurtem, odstaw na 5 minut. Podawaj do ziemniaczanych kurteczek.

Smacznego :)



Komentarze