Placki z kalafiora z selerem naciowym.

Placki z kalafiora są delikatne, najlepiej smakują z ostrym sosem czosnkowym. Szukałam w internecie przepisów na "coś" z kalafiora. Zaciekawiły mnie placki z niego, ale w każdym przepisie trzeba było go wcześniej ugotować....i znów odezwała się moja natura, a jakby tak go nie gotować to czy się udadzą?
Jak najbardziej się udały...zapraszam:)



Składniki:
  • 1/2 kalafiora,
  • 150 g żółtego sera,
  • 1 duża czerwona cebula,
  • łodyga selera naciowego,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego,
  • 2-3 jajka,
  • 3 łyżki mąki,
  • olej rzepakowy do smażenia,
 Kalafior umyj, osusz a następnie zetrzyj na tarce o grubych oczkach (posłużyłam się robotem kuchennym).

Żółty ser i obraną cebulę zetrzyj na tarce o drobnych oczkach. Seler naciowy umyj i pokrój cieniutko.
Do kalafiora dodaj ser,mąkę,2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę, cebulę, koncentrat
pomidorowy, seler naciowy, 2-3 jajka (jeżeli masa kalafiorowa po dodaniu 2 jajek będzie za "sucha" dodaj jeszcze jedno), dopraw solą i pieprzem, wymieszaj.

Na patelni rozgrzej olej, łyżką nakładaj porcje ciasta i smaż na średnim ogniu do brązowego koloru z obu stron.

Po usmażeniu układaj placki na papierze kuchennym, aby odsączyć z nich nadmiar oleju.
Podaj z sosem czosnkowym.

Smacznego :)

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Tak, kalafior jest drobno starty na tarce, i wystarcza mu smażenie :)

      Usuń
  2. Nie jadłam jeszcze takich placuszków ale wyglądają smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo dobre placki, alternatywa dla placków ziemniaczanych, uwielbiam posmak selera naciowego. ELA

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeśli napiszesz kilka słów... :)