Kruche ciasto z owocami i budyniową pianką.

Dzisiaj zapraszam na pyszne kruche ciasto, z lekką budyniową pianką. Zrobiłam je wczoraj wieczorem, a teraz już pół blachy zniknęło :) Zapomniałam wcisnąć owoce w piankę, ale i tak jest pyszne...wieczorem zostanie po nim tylko wspomnienie hmm. Dzisiaj niestety nie mam zdjęć z etapów przygotowania ciasta, aparat się w tym czasie ładował :(
Przepis pochodzi ze strony moje wypieki .





Składniki na kruche ciasto:
  • 2,5 szklanki mąki pszennej,
  • 250 g margaryny, zimnej,
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 3 łyżki cukru pudru,
  • 5 żółtek,

Margarynę pokroić w kostkę, szybko zagnieść z pozostałymi składnikami ciasta. Jeśli ciasto będzie zbyt sypkie, dodać 1 - 2 łyżki wody. Podzielić na 2 części - około 60% i 40%, każdą zawinąć w folię spożywczą, zamrozić. Tą czynność można zrobić dzień wcześniej.
Blachę o wymiarach 33cm x 20 cm wysmarować masłem, wyłożyć papierem do pieczenia. Na spód rozwałkować większą część ciasta (60%) wyłożyć nim blachę.
Pianka budyniowa:
  •  5 białek,
  • 1 szklanka brązowego cukru,
  • cukru wanilinowego (16 g),
  • 2 opakowania budyniu waniliowego, bez cukru (2 x 40 g),
  • 1/3 szklanki oleju słonecznikowego,
Dodatkowo:
  • 500 g mix owoców (maliny, truskawki, borówka, porzeczki),
Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Po ubiciu na sztywno, powoli, łyżka po łyżce wsypywać brązowy cukier i cukier wanilinowy, cały czas ubijając na najwyższych obrotach. Następnie powoli wsypywać proszek budyniowy, cały czas miksując, by dobrze się rozpuścił. Strużką wlewać olej, miksując do połączenia.
Na spód ciasta wyłożyć ubitą pianę. Wyrównać i układać owoce. Owoce łopatką lekko wcisnąć w pianę. Na wierzch zetrzeć resztę zamrożonego ciasta.
Piec w temperaturze 190ºC przez około 30 - 40 minut. Wyjąć, przestudzić. 
Smacznego:)

Komentarze

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeśli napiszesz kilka słów... :)