Kluski śląskie ( gumiklyjzy) + sos z poprzedniego obiadu.

Ile gospodyń domowych tyle przepisów na nie. Niektórzy dodają jajko- ja nie daję;)
Kluski śląskie to "utłuczone" ziemniaki połączone z mąką ziemniaczaną formowane w małe kulki z wgłębieniem.Zapraszam;)


Składniki:
  • ziemniaki,
  • mąka ziemniaczana,
  • sól,
Ziemniaki obieramy i gotujemy w wodzie z dodatkiem soli. Po ugotowaniu,odcedzamy a następnie "tłuczemy" tłuczkiem do ziemniaków tak aby powstała masa ziemniaczana bez grudek (można przecisnąć ziemniaki przez praskę- jeśli się ją posiada ).

Przekładamy ziemniaki do miski, równo uklepujemy i dzielimy na 4 równe części. 1/4 ziemniaków wyjmujemy i sypiemy w to miejsce mąkę ziemniaczaną.

Zagniatamy ciasto, formujemy okrągłe kluski, następnie delikatnie spłaszczamy i delikatnie na środku kluski robimy dziurkę kciukiem.

Kluski wrzucamy na osolony wrzątek, i gotujemy jeszcze przez chwilę od wypłynięcia.
Wyjmujemy kluseczki i podajemy z sosem mięsnym.
Ja podałam z sosem, który pozostał mi z poprzedniego obiadu (mięso pokroiłam w kostkę).
Smacznego :)

Komentarze

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeśli napiszesz kilka słów... :)