Tureckie placki z farszem.

Przepis pochodzi z dodatku do Świata Kobiety 101 przepisów- tom 32.
Placki są smaczne i syte. Nie spodziewałam się, że od razu mi posmakują....trochę mięsa mielonego i warzyw oraz ciasto drożdżowe stanowią doskonałe połączenie. Najbardziej podoba mi się ich prostota, nie są "wydziwiane". Zapraszam :)


Składniki (na ok 12 placków):
  • 2 dag drożdży, 
  • 500 g maki,
  • 350 ml letniej wody,
  • 3 cebule,
  • 250 g mięsa mielonego,
  • 6 pomidorów,
  • 1 papryka,
  • 2 ząbki czosnku,
  • natka pietruszki,
  • chili w proszku,
  • sól i pieprz do smaku,
  • 100 ml oleju- ja dałam połowę 50 ml,
  • 4 łyżki koncentratu pomidorowego,
  • 1 ogórek,
  • 1/2 główki sałaty,
Drożdże utrzyj z łyżeczką cukru. Do miski wsyp mąkę, dodaj 1/2 łyżeczki soli i drożdże. Powoli wlewaj 350 ml letniej wody, zagnieć ciasto i odstaw do wyrośnięcia.
2 cebule obierz , umyj 2 pomidory. Warzywa drobno posiekaj. Przeciśnij przez praskę 2 ząbki czosnku, posiekaj natkę. Składniki wymieszaj z mięsem mielonym, 50 ml oleju i koncentratem pomidorowym. Dopraw do smaku solą, pieprzem i chili.
Pozostałe pomidory,  ogórek i cebulę oczyść, pokrój w plasterki, sałatę oczyść, osusz porwij w małe kawałki.
Wyrośnięte ciasto podziel na 12 porcji. Każdą rozwałkuj na cienki placek, ułóż na blasze pokrytej papierem do pieczenia- posmaruj masą mięsną. 

Piecz 10-15 minut w 180°C.
Po upieczeniu na każdym placku ułóż sałatę, pomidory, ogórka oraz cebulę. Podaj z sosem czosnkowym.
Smacznego :)

Komentarze