Lasagne wg ao12

Wczoraj na obiad była "lazania"....właściwie była bardzo krótko, bo jak zwykle szybko zniknęła;)
Nie wiem kto jest autorem tego dania, jest zapisane w moim "zeszycie z przepisami"...

Składniki:

  • 500 gram mielonej wieprzowiny,
  • 1 cebula pokrojona w kostkę,
  • 1 marchewka pokrojona w kostkę,
  • 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę,
  • 1 łyżka oleju rzepakowego,
  • puszka pomidorów,
  • oregano,
  • sól,
  • pieprz
  • opakowanie makaronu lasagne,
Sos serowy:

  • 3/4 kubka śmietany 36%,
  • 2 jajka,
  • 1/2 szklanki mleka,
  • 1/2 szklanki startego żółtego sera.


Cebulę pokroiłam w kostkę, marchewkę również, następnie warzywa usmażyłam na patelni na łyżce oleju.Gdy już ładnie się zarumieniły dodałam czosnek i mięso mielone-lekko przesmażyłam.
Do mięsa dodałam pomidory z puszki oraz przyprawy.


W misce wymieszałam wszystkie składniki na sos serowy.Doprawiłam pieprzem.


W naczyniu do pieczenia układałam kolejno płaty lasagne-mięso-sos serowy i tak do "wykończenia" składników.




Nakryłam naczynie folią aluminiową i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 200 stopni piekłam 40 minut. Około 5 minut przed zakończeniem czasu pieczenia wyjęłam lasagne i posypałam startym żółtym serem-wstawiłam do piekarnika aby ser się ładnie rozpuścił.
Zdjęcie ostatniej porcji:)

                                       

Komentarze