Grillowana pierś z kurczaka z sosem żurawinowym

Miałam ochotę na coś lekkiego i słodkiego....hmm a dlaczego by nie połączyć tego w jedno danie?
Od razu przejdę do rzeczy;)



Składniki:

  • 10 gram cukru,
  • 2 pomarańcze,
  • 250 gram żurawiny (ja użyłam mrożonej),
  • 300 gram piersi z kurczaka,
  • 1 łyżka oleju rzepakowego,
  • około 450 g mieszanki warzyw mrożonych,
  • sól,
  • pieprz,
  • papryka słodka mielona,

Na początek obrałam pomarańcze, pokroiłam w małe kawałki.W rondlu połączyłam 2 łyżki wody z cukrem, dodałam pomarańcze- dusiłam je około 8 minut. Po upływie tego czasu dodałam mrożoną żurawinę i dusiłam jeszcze 5 minut-w ten sposób wyszedł sosik.



Piersi z kurczaka po porcjowałam tak że z jednej powstały 2 płaty.
Oprószyłam piersi przyprawami i grillowałam na grillu elektrycznym (nie posiadam patelni grillowej-byłoby łatwiej ;)
Ugotowałam mieszankę warzywną na parze.
Podawałam z tłuczonymi ziemniakami.


Smacznego;)


                                          

Komentarze

  1. Żurawina i pomarańcza świetnie się ze sobą komponują, więc sosik na pewno wyszedł przepyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Według mnie pasuje, bo lubię takie dania z owocami.Gorzej z tymi co nie lubią...hmm
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam taki sam dylemat, jak Asiula, ponieważ w Japonii dania z owocami uchodzą raczej za desery. Jednak obiad w opcji pomarańczowo-żurawinowej został dziś na stałe dopisany do domowego menu. Dziękuję za pomysł, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, mam nadzieję,że danie smakowało...ja lubię połączenie owoców z mięsem i mam nadzieję na dalsze eksperymenty. Pozdrawiam Asiula

      Usuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie jeśli napiszesz kilka słów... :)